Чакръкчия (чекръкчия)

юли 4, 2010 at 10:01 am 19 коментара

Заповядайте в обновения блог на …

Етимология

Чакръкчия / чекръкчия – чакрък / чекрък

Чаркха /хинди/ – Чарк – Колело /съврем. бълг., синоним на разговорното българско „чарк/чакра“/.

От хинди и българския език става заемка в турския, подобно на много други смятани за „турски“ думи, а всъщност думи на „хинди“ и „български или персийски“ /както е пресъздал естеството на българските букви цар Йоан Александър, в грамотата от 1352г./

––––––––––––

На скоро ми се наложи да намеря координатите на някой добър чакръкчия. Оказа се, че не са останали толкова много такива, но все пак основно по селата и някои градове има хора, които притежават тази даровЧакръкчияитост.

За тези които не знаят, чакръкчия е народен лечител способен да намества стави, навехвания, изкълчвания, схващания, сецнат кръст, прищипан нерв (прешлени) … и т.н. Или грубо казано, това са „прародителите” на съвременните мануални терапевти, хипопрактици, остеопати и ортопеди, те нямат специализирано образование и придобиват способноста си по наследство.

Според една легенда е имало един своебразен тест, за това колко е добър чакръкчията – слагало се е натрошена стомна в чувал и той е трябвяло да я сглоби, без да може да гледа частите, само с опипване.

Днес думата чакръкчия се приема с малка доза недоверие, това се дължи на количеството псевдо чакръчкии, които се извъдиха напоследък.  Съветвам ви да не се доверявате на всеки приемащ се за такъв.

 

За да получите повече информация за чакръчкиите в България , заповядайте в обновения блог на Йордан Петров.

Чекръкчия

Благой Габерски (1)

гр. Несебър
тел: 0899 066 818
тел: 0855 606 292

 

Петър-Щангиста (13)

гр. Димитровград
тел: 0886 868 687

Според мен, добрият чакръкчия трябва да прегледа травмата и да прецени дали изобщо да се захваща. Ако не е в неговата компетенция, е препоръчително да ви препрати към някой лекар (при счупване, спукване).

Ако изобщо нямате доверие на чакръкчии, можете просто да се обърнете към невролог (или съответния специалист), който ще ви насочи да си направите рентгенова снимка или в последствие ще ви упъти към скенер (взависимост вида на травмата). Въпреки всичко вие сами си решавате към кого да се обърнете, но аз смятам, че в България все още има доста кадърни майстори, които могат „да сглобят чувал с раздробена стомана”.

За да получите повече информация за чакръчкиите в България , заповядайте в обновения блог на Йордан Петров.

 

Entry filed under: Здраве. Tags: , .

Съчетание на цветове

19 коментара Add your own

  • 1. Анонимен  |  юли 4, 2010 в 2:26 pm

    […] […]

    Отговор
  • 2. braun  |  януари 28, 2011 в 12:54 pm

    в ДИМИТРОВГРАД СТАЙЧЕТО Е НАЙ ГОЛЕМИЯТ МОШЕННИК ЗАДРАСКАЙТЕ ГО. ИМА ЕДНО МОМЧЕ БИЛ Е ЩАНГИСТ , НЕВЕРОЯТЕН Е КАЗВА СЕ ПЕТЪР ТЕЛ.0886868687

    Отговор
  • 3. асен  |  януари 30, 2011 в 1:55 pm

    да този в димитровград петър се казва, бил е национален състезател по щанги много е добър, и си разбира от работата,миналата година дъщеря ми си беше изкарала рамото за 1 мин. намести рамото и болките приключиха и досега няма оплаквания, и което е по важно не взима пари.тел. 0886868687-ДИМИТРОВГРАД

    Отговор
  • 4. БОЯН  |  януари 30, 2011 в 2:01 pm

    ДО БЛОГА НА „ЧЕКРАКЧИЯ“МАХНЕТЕ КОРДИНАТИТЕ НА ХАДЖИВЕЛЧЕВ-СТАЙЧЕТО ОТ ДИМИТРОВГРАД ИЗМАМНИК ОТ КЛАСА.
    ТОВА МОМЧЕ ПЕТЪР СЕ КАЗВА ОТ ДИМИТРОВГРАД ЩАНГИСЧЕТО Е НОМЕР 1 В БЪЛГАРИЯ.

    Отговор
  • 5. георги  |  февруари 8, 2011 в 4:14 pm

    ТОВА МОМЧЕ ОТ ДИМИТРОВГРАД НАИСТИНА СИ РАЗБИРА ОТ РАБОТАТА , ИМАХ ДИСКОПАТИЯ ПРЕДИ 2 ГОДИНИ ИСКАХА ДА МЕ ОПЕРИРАТ ДОКТОРИТЕ, ПОСЕТИХ ГО 2 ПЪТИ ,ДО ДЕН ДНЕШЕН НЯМАМ НИКАКВИ ОПЛАКВАНИЯ , ДА Е ЖИВ И ЗДРАВ . ТЕЛ. 0886868687 ПЕТЪР

    Отговор
    • 6. николай  |  април 11, 2011 в 1:22 pm

      здравейте , чета кометарите ви и едновременно се превивам от болка, имам дископатия или херния незнам но ми е захапан нерв на таза точно немога да върва незнам как ще се оправа преди време ми биха инжекции но не се оправих напълно ето сега пак незнам дали тожа мом4е мойе да ме оправи на 39 години съм и работа тежка работа на вън на слънце или дъжд ,можеби е хронично незнам ..помогнете !благодаря педварително!

      Отговор
  • 7. ерол  |  април 25, 2011 в 4:31 pm

    здравейте,имам голям проблем.ходих при трима чакръкчии(бай ВЪЛО,ЧЕРГЕЛАНОВ и бай ПЕТКО от ЛЕВСКИ)добри са но никой неможа да ми освободи нерв на таза от който немога да ходя,получавам големи болки надолу по крака.много ви моля който е имал същия проблем и може по някакъв начин да ми помогне да ми пише,благодаря ви предварително.

    Отговор
    • 8. Иван  |  ноември 12, 2011 в 10:53 am

      до Ерол,аз имах такъв проблем,оправи ме леля Николина от Хасково ето телефона-0878168165 ,но не винаги вдига,иначе живее до АГ-то,над болницата,но не винаги очаквай да се случи,ако трябва отивай два-три пъти докато се получи,има и една добра терапевтка от Стара Загора,казва се Красимира ето нейния номер -0887495540

      Отговор
  • 9. rumene  |  май 9, 2011 в 8:24 am

    kremenche parvo mi napishi pravilno imeto i togava mi posochi pri kogo da se ucha ,xubav den !

    Отговор
  • 10. ерол  |  май 10, 2011 в 5:11 am

    ако някой е ходил при(Петър-щангиста от Димитровград)нека да напише своите впечетления и как да го открием(неговия адрес)

    Отговор
  • 11. ico  |  юли 2, 2011 в 11:57 am

    Преди две години иповече ходих при един доктор в Павликени – Петьо . Бях със дискова херния с пролапс т.е. спукана и след многото лечения от павел баня и различни невролози се бях усукал на буквата S и страшни болки също ходех едвам едвам и с патерица. С две ходения при петьо ми мина всичко и естествено после се възстановявах известно време тъй като 6 месеца само лежах и ходех по докторите и мускулатурата ми беше изнежена.

    Петьо приема преди обед всеки ден без събота и неделя ето и телефона 0899123550.

    Ако имате проблем със прищипан нерв от дискова херния този човек би трябвало да ви помогне . на мен ми помогна.

    Отговор
  • 12. Angel  |  юли 4, 2011 в 7:24 pm

    Има един Бай Добри от село Селеминово близо до Сливен, някакви отзиви за него?

    Отговор
  • 13. Milen  |  юли 30, 2011 в 9:26 pm

    Не мога да помогна с информация, но от много познати знам, че тези, и не само, народни лечители, не взимат пари. Ако ви обявят цена – явно сте попаднали на някой „псевдо-лечител“. Като ходите, пригответе се да дадете нещо, някакъв подарък от сърце, дето евентуално би му свършил работа, но имайте предвид да не занесете нещо, дето се очаква много други хора да са му носили…

    Отговор
  • 14. АНГЕЛ  |  август 28, 2011 в 6:54 am

    ИМАХ ДИСКОПАТИЯ ОТ 3 ГОДИНИ ХОДИЛ СЪМ НАВСЯКАДЕ ИЗ СТРАНАТА ,ПРИ ДОКТОРИ ПРИ ЗНАЙНИ ЧЕКРАЧИИ, ДАЛ САМ НАД 3 ХИЛ. ЛЕВА ЗА ПРОБЛЕМА СИ ,НАУЧИХ ЗА ПЕТЪР ЩАНГИСТА ОТ ДИМИТРОВГРАД ,МЛАДО МОМЧЕ НА 40 ГОД, СЪС ПЪРВАТА ПРОЦЕДУРА ЦЕЛИЯТ ГРЪБНАК МИ ОЛЕКНА ПРОСТО НЕМОЖАХ ДА ПОВЯРВАМ, ОТ ТОГАВА МИНАХА 8 МЕСЕЦА НИТО ЗА МИГ НЕ МЕ Е ЗАБОЛЯЛО,ИНТЕРЕСТНОТО Е ЧЕ ИСКАХ ДА МУ ОСТАВЯ НЯКАКВО ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ И ТОЙ МИ ОТКАЗА ,НЕ МИ ВЗЕ НИТО ЕДИН ЛЕВ,ПРОСТО КАЗА ТОВА ГО ПРАВЯ ЗА ВАС ХОРА .

    Отговор
  • 15. Ivailo Dimov  |  октомври 11, 2011 в 9:51 am

    Az sam sportist i pri travmi mnogo 4esto pomaga Nikola ot sofia, toi e sporten rehabilitator i ima mnogo opit, ne vzima mnogo pari, a i dava dobri saveti za trenirovkite, vazstanoviavaneto i izobsto kak da se predpazim ot travmi. Skaipat mu e sttewwiee.griffin

    Отговор
  • 16. Боян  |  ноември 15, 2011 в 4:27 pm

    Наскоро ходих при Хасан Алиосман.Бях доста скептичен.Занесли са ме на ръце чак от Бурас до едно селце близо до Кърджали.За 15 мин ме е оправил човека.Ако имате проблем с кръста идете при него!Да е жив и здрав на 80 години ,а изглежда на 60. Сега пак направих нещо докато се къпех ,но този път мисля да ида при Петър от Димитровград.След няколко дни ще ви пиша какво е станало.Поздрави!

    Отговор
  • 17. procheti  |  ноември 17, 2011 в 9:40 pm

    ВАЖНО!

    https://procheti.wordpress.com вече не функционира.

    Заповядайте в обновения блог на Йордан Петров
    За повече информация и коментари относно темата – чакръчкии:
    http://www.y-petrov.com/chakrykchiya

    Отговор
  • 18. Румен  |  януари 3, 2015 в 2:31 pm

    Кажете някой добър във стара загора два път ходих при косйо уж двапъти ми оправя нерва за по 10 дане и пак ме заболя до тука потънах 130 лева от неговите сеанси и мазила дето ми казва

    Отговор
  • 19. procheti  |  януари 3, 2015 в 2:50 pm

    Този блог вече не се поддържа, можете да пишете в тази тема – http://www.y-petrov.com/chakrykchiya Разгледайте там има много отзиви за чакръкчии и анкета за най-добър чакръкчия.

    Отговор

За коментари - http://www.y-petrov.com/chakrykchiya

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Клаендар

юли 2010
П В С Ч П С Н
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Статистика

  • 34 823 hits